Wniosek o wykreślenie działalności z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej można złożyć:
1. przez internet:
2. za pośrednictwem poczty - wypełniony wniosek należy wysłać listem poleconym do urzędu gminy. W takim przypadku powinien być on opatrzony własnoręcznym podpisem wnioskodawcy potwierdzonym przez notariusza.
Wniosek o wykreślenie działalności gospodarczej z CEIDG można złożyć w dowolnym terminie, zgłoszenie powinno jednak odpowiadać stanowi faktycznemu.
Z chwilą wykreślenia z CEIDG przedsiębiorca będący osobą fizyczną nie może wykonywać działalności gospodarczej.
Złożenie wniosku o wykreślenie działalności z CEIDG jest bezpłatne.
CEIDG przekazuje informacje o wykreśleniu działalności gospodarczej do urzędu skarbowego, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. ZUS na podstawie wniosku o wykreślenie z CEIDG automatycznie wykreśli przedsiębiorcę jako płatnika składek. Wyrejestrowanie z ubezpieczenia członków rodziny (formularz ZUS ZCNA), czy pracowników (formularz ZUS ZWUA) przedsiębiorca może zgłosić we wniosku o wykreślenie działalności albo później - w ciągu 7 dni od daty ustania obowiązku ubezpieczeń.